Anmeldelse af Hootsuite

Fordele og ulemper med Hootsuite

Fordele

  • Kan planlægge op til 350 indlæg

  • Få et godt overblik over samtaler på tværs af kanaler

  • Integration af Google Analytics

Ulemper

  • Kræver noget oplæring for optimal brug

  • Lidt høj pris, hvis du vil have flere brugere

I takt med at virksomheder får flere og flere konti at holde styr på, bliver det vigtigt at have de rigtige marketingværktøjer. Her er der dukket en række forskellige muligheder op i de senere år, men en platform, der længe har været populær blandt marketingeksperter, er Hootsuite. Dette er en løsning, hvor du kan samle et stort antal konti på samme skærm. 

For jer, der beskæftiger jer med markedsføring på sociale medier, kan det åbne op for muligheder for et bedre overblik, samt sikre, at I har fuld kontrol på tværs af platforme – lyder det ikke som en drøm? Så er det selvfølgelig nødvendigt at stille spørgsmålet, hvem er Hootsuite egentlig egnet til? Det finder vi ud af med vores Hootsuite-anmeldelse. 

Gad vide om Hootsuite er det rigtige for din virksomhed? Så læs bare videre! 

Brugervenlighed

Hvis du har forsøgt at holde styr på flere sociale medie-konti på samme tid, så har du sikkert oplevet den frustration, dette kan medføre. Du skal ikke kun planlægge og publicere indhold i forskellige kanaler, men du skal også holde styr på alle henvendelser, der kommer ind på disse platforme. Så ville det måske have været godt at have en platform, der giver dig mulighed for at gøre alt dette fra samme sted?

Det er denne opgave, som HootSuite tilbyder, men det er også en af ​​grundene til, at brugervenligheden er så central i vores vurdering af HootSuite. Her må vi sige, at vi først var lidt skeptiske, men da vi forstod, hvordan tingene hang sammen, blev tingene meget nemmere. Det ser dog ikke ud til, at vi er de eneste, der har haft denne oplevelse, og derfor tilbyder Hootsuite oplæring gennem sit HootSuite-akademi. 

Her vil du modtage undervisning i de forskellige funktionaliteter, som Hootsuite-platformen har at tilbyde. Hootsuite er derfor et godt udgangspunkt, og det er ret brugervenligt i forhold til andre muligheder, vi har overvejet. Du skal nok være forberedt på at bruge lidt tid på oplæring for at få mest muligt ud af det, men det kan du nemt gøre gennem deres digitale oplæring. 

Funktioner

Hootsuite har ikke mange funktioner, men den har alt, hvad du behøver for at gøre et godt stykke arbejde. Først og fremmest kan du logge ind på 10-35 sociale medieprofiler, alt efter hvilken pakke du har købt adgang til. Disse kan du så sortere efter dine egne ønsker i dit brugerpanel. 

Det, der virkelig gør Hootsuite til et populært socialt medieværktøj, er evnen til at være på flere platforme på én gang. Dette giver dig mulighed for nemt at planlægge fremtidige opslag, holde samtaler i gang med følgere eller samarbejde med andre teammedlemmer. Du får også mulighed for at følge med i, hvordan dine brands omtales i diverse medier og få skræddersyet rapportering. 

Kundeservice

Når det kommer til kundeservice, kan Hootsuite tilbyde det meste, men de har desværre ikke telefonsupport. Det betyder, at du skal stole på at bruge e-mail, forum, vidensbase, videolektioner eller chatbaserede løsninger. Vi har testet de forskellige alternativer og var naturligvis meget tilfredse med dem.

Specielt videolektioner var en nyttig måde at få support til forskellige problemer, som kunder kan støde på. Vores klare anbefaling vil derfor være, at du gennemfører HootSuite Academy for at få en bedre forståelse af, hvordan dette system rent faktisk fungerer sammen. 

Du skal også bemærke, at Hootsuite primært henvender sig til virksomheder, hvilket betyder, at deres kundeservice kun er åben på hverdage. Du kan derfor få assistance 24/5 – altså mandag til fredag og ikke i weekenden. 

Priser

Hootsuite tilbyder flere forskellige prismodeller, hvilket betyder, at det er overkommeligt for de fleste virksomheder. Du kan vælge Professional, Team eller Business. De forskellige pakker har samme funktionalitet, men hvor mange konti du kan linke til platformen, afhænger af hvilken pakke du vælger. For eksempel kan du bruge 10 sociale mediekanaler med Professional, mens du kan koble 35 til en virksomhedskonto. Priserne varierer også fra 120 kr. om måneden til 3.800 kr. om måneden. 

Hvem passer Hootsuite til?

Hootsuite er velegnet til alle, der har brug for at planlægge eller administrere mere end én konto på sociale medier i deres arbejde. Nu er der ingen vej udenom: dette er en platform, der koster lidt penge, så den er bedst egnet til virksomheder med et budget for software. Men skulle du ønske adgang som freelancer eller influencer, kommer du langt med deres basisabonnement. 

Sammendrag

Hootsuite er en imponerende og innovativ platform, der gør det langt nemmere at holde styr på en lang række sociale medier. Her kan du planlægge opslag, kommunikere med følgere og indhente tal for, hvordan forskellige kampagner har klaret sig. 

Klik her, hvis du imidlertid leder efter e-mail marketingtjenester.

PRØV GRATIS