Anmeldelse af Freshdesk
Fordele og ulemper med Freshdesk
Fordele
-
Nem at bruge
-
Integreret ticket-system, chat og telefonsupport
-
Mulighed for chatbots og automatisering
Ulemper
-
Dyrt (især for chatbots)
-
De mere avancerede funktionaliteter kræver oplæring
Freshdesk er en kundeservicesoftware, der ofte fremhæves som et godt alternativ til små virksomheder. Visionen bag tjenesten er at tilbyde så hurtig og effektiv kundeservice som muligt gennem en applikationsbaseret løsning. Dette opnås gennem en kombination af gamification og flere kontaktflader, som sikrer en glat oplevelse for kunderne.
Det er dog vigtigt at vide, at kunderne kommer ind i et sikkert system, når de har oplevet et problem, og mange vil derfor være skeptiske over for at prøve noget nyt. Vi har derfor lavet denne anmeldelse af Freshdesk for at se nærmere på, hvem dette system egentlig egner sig til, samt hvad du kan forvente at få for pengene.
Gad vide om dette er platformen for din virksomhed eller ej? Læs videre for at finde ud af mere om Freshdesk CRM nu!
Brugervenlighed
Enhver, der har håndteret et CRM-system, ved, at brugervenlighed for både medarbejdere og kunderne er vigtige. Intet er så irriterende for en kunde som et kompliceret kundesystem, og for medarbejderne bliver det vigtigt at kunne fokusere på kunderne frem for at pille ved et krævende system. Her må vi sige, at vi var virkelig imponerede over, hvor nemt det var at sætte Freshdesk op.
Hele systemet er opdelt i tre forskellige moduler; Support, beskeder og kontaktcenteret. Alle disse er lagt som en overskuelig menu i venstre side af skærmen, som gør det nemt at navigere mellem dem. Du får også et godt overblik, når du logger ind på dit brugerpanel.
Især supportdelen af Freshdesk er innovativ og nem at bruge. Hele systemet er sat op som en klassisk indbakke, hvilket betyder, at du har det fulde overblik over diverse henvendelser. De kan derefter delegeres til en handler eller tildeles forskellige tags til sortering. Alt dette kan du følge op gennem skræddersyet rapportering – nyttigt til at udvikle eller forbedre dit kundeservicetilbud over tid.
Funktioner
Funktionalitet er en vigtig del af CRM-systemer, og her skuffer Freshdesk på ingen måde. De har udlagt hele deres system i tre forskellige grupper, hvilket sikrer klare fokusområder. Udover dette kan du nemt tilpasse tags, prioritering og uddelegering af de forskellige opgaver, der er under behandling i systemet.
Freshdesk har også en separat kommunikationssektion, hvor du kan bruge chat, chatbot og telefon, hvis kunder kontakter virksomheden. Dette sikrer en smidig kommunikation, men også at du har alle henvendelser i ét og samme system. For kundeservicemedarbejdere betyder det, at de slipper af med systemer, der kræver integration eller spring mellem forskellige skærme.
Kundeservice
Det er værd at bemærke, at Freshdesk ikke er en dansk virksomhed, men løsningen er blevet udvidet i Europa. Dette har sikret, at der er 24/7 kundeservice tilgængelig både via telefon og chat-baseret mulighed. For dig som bruger sikrer det, at du hurtigt kan få hjælp, hvis der opstår problemer med løsningen.
Dette kan være nyttigt, da nogle af de mere avancerede værktøjer i Freshdesk kræver noget oplæring. Her kan du vælge, om du vil bruge deres digitale guides, eller hellere tage direkte kontakt og digitale kurser online.
Pris
En af de ting, der har fået mange til at tøve med at bruge Freshdesk, er prisen. Platformen er noget dyrere end tilsvarende CRM-systemer, så den egner sig ikke til et lille kundeservicebudget. Du kan dog vælge mellem fire forskellige abonnementer, hvor det billigste er gratis (kun adgang til ticketing), efterfulgt af Growth, Pro og Enterprise. Det er vigtigt at bemærke, at alle priser er per agent (bruger), og store kundeserviceafdelinger kan derfor hurtigt blive dyre.
Hvem passer Freshdesk til?
Freshdesk er et innovativt CRM-system, der gør det nemt at holde styr på henvendelser fra kunder. Du kan selv skræddersy oplevelsen samt hente en række tilpassede rapporter hen ad vejen. Den eneste ulempe er, at løsningen kan være lidt teknisk kompliceret at lære, og at den langt fra er den billigste løsning på markedet. Vores opfattelse er derfor, at Freshdesk er velegnet til mellemstore virksomheder, hvor kundeservice er en vigtig del af den service, du yder.
Sammendrag
Freshdesk er et innovativt CRM-system, der bruger gamification til at skabe en problemfri oplevelse for dine kunder. Her kan kundeservice interagere på tværs af kanaler, så alle kan følge op på de vigtigste henvendelser i deres område. Muligheden for at uddelegere opgaver, prioritet og tags gør det også nemt at tilpasse, hvem der får adgang til hvilke opgaver undervejs. Den eneste ulempe, vi kan se, er, at dette system hurtigt bliver dyrt for små virksomheder med delvis kundeservice, så du bør sikre dig, at du har det nødvendige budget, før du forpligter dig til en løsning som denne.